• Snabba leveranser
  • Skickas från Småland
  • Smidig betalning
1-2 dagars leverans - Från vårt företag i Sävsjö- Småland

Ånger & Retur

Jag ångrar mitt köp, hur gör jag?

Vi har 30 dagar öppet köp.

Ångerrätten gäller för oanvända varor i originalskick tillsammans med sina originalförpackningar.

Vid ångrat köp står du som kund för returfrakten, så vi ber dig att packa noggrant och skicka varan/varorna med valfri fraktmetod till oss.

Skicka även med en lapp där du skriver "ångrat köp" samt ditt ordernummer. Detta gör processen snabbare och smidigare.

Vill du istället byta till en annan vara eller storlek, så skriver du vad du vill byta till på lappen du skickar med.

Returadress för ångrade köp

Ortoserochstöd

Slakterigatan 29

576 33 Sävsjö

Om du har öppnat någon förpackning

Som kund har du rätt att undersöka varan vid distanshandel för att inspektera innehållet, men förpackningen bör inte ha något synligt slitage eftersom vi ska kunna sälja den vidare efter en retur. Har förpackningen slitage, förbehåller vi oss rätten att göra avdrag för detta.

Vad händer när vi har mottagit returen?

När vi mottagit returen och kontrollerat att allt är oanvänt, kommer vi att göra en återbetalning och/eller makulera fakturan. Detta sker via Klarna och du får tillbaka pengarna på samma betalningsmetod som du valde vid beställningen.

Vid byte skickar vi ut den nya storleken till dig. Om du byter till en annan vara och den är billigare, återbetalar vi mellanskillnaden. Kostar den mer, står du som kund för mellanskillnaden.

Hämta ut ditt paket istället för att låta det ligga kvar på postombudet

Det är mer kostnadseffektivt att hämta ut ditt paket istället för att låta det ligga kvar. För outhämtade försändelser debiterar vi en avgift på 150 kr, vilket täcker våra kostnader som uppstår från Postnord.

Jag har fått fel produkt, vad gör jag?

Om vi har råkat skicka fel produkt eller antal till dig, kontakta oss direkt så vi kan åtgärda problemet. Förbered bilder eller video och ha ditt ordernummer tillgängligt. Vi står för de extra fraktkostnader som tillkommer vid felaktig leverans.

Min produkt fungerar inte som den ska, vad gör jag?

Om din produkt inte fungerar och du vill göra en reklamation, kontakta oss via info-mejlen på hemsidan. Uppge vad som är fel, ditt ordernummer och bifoga en bild och/eller ett videoklipp som visar problemet.

Du behöver inte skicka tillbaka en produkt som inte fungerar. När vi har fått all nödvändig information, åtgärdar vi problemet genom att skicka en ny produkt eller göra en kreditering av din order.